Medvídek - oční pohyby - TISK/PDF

Kód: L08600/PDF L08600/TISK Zvolte variantu
Novinka
210 Kč 260 Kč od 210 Kč 235,20 Kč včetně DPH 291,20 Kč včetně DPH od 235,20 Kč včetně DPH
Skladem (986 ks) Skladem (2 ks) Zvolte variantu
Varianta

Skvělá pomůcka, která vaše dítě podpoří v nácviku očních pohybů důležitých pro čtení, psaní a prostorovou orientaci. Pomůže mu se více zorientovat ve svém těle, zlepší hmatové vnímání a přinese mu zábavu.


V této pomůcce medvídek učí dítě pohybovat rukama v 8 směrech za současného pohledu očí stejně jako vytvářet nové koordinované pohyby a plány. Tato pomůcka pomůže dítěti i při rozvoji kreslení, jelikož mu dává možnost zažívat základní tahy a tvary v prostoru dříve, než bude psát na papír. K pomůcce lze využít reálné předměty jako jablíčko, ale i autíčko, panenku nebo cokoliv, co má dítě rádo. Tato pomůcka podporuje rozvoj laterality a křížení hemisfér. Uchopení předmětu pomáhá dítěti fixovat pohled a podporuje pohyb samotný pohyb očí.

Soubor obsahuje 5 stran, celkem 32 kartiček a 1 šablonu medvídka.

Produkt si můžete zakoupit ve formě PDF elektronicky nebo v tištěné podobě na vizitkovém papíře s gramáží 300 g/m2.

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Počet stran 5
Velikost A4
Katalogové číslo l08600

 

LSU - eshop slider-2

METODIKA 

Soubor obsahuje celkem 40 kartiček a jednu šablonu. Materiál si vytiskněte jednostranně a jednotlivé kartičky si rozstříhejte podle vyznačené linie stříhání. Šablona s prázdnými okny se nestříhá.

Věk: 4,5–7 let

Soubor je určen k nácviku hrubé a jemné motoriky, koordinace oko - ruka, posílení pohybového plánování, prostorové orientace a zrakového vnímání. Podpoří také rozvoj laterality a bilaterální integrace. Dítě využívá jako pomůcku jablko nebo jakýkoliv jiný oblíbený předmět. Uchopení předmětu pomáhá dítěti fixovat pohled a podporuje samotný pohyb očí.

  1. NÁCVIK OČNÍCH POHYBŮ V 8 SMĚRECH

    K tomuto cvičení potřebujete velké karty medvěda (str. 3-4)

    Dítě pracuje nejprve dominantní rukou. Vybereme obrázky, kde medvěd drží jablíčko v pravé ruce. Před dítě postupně předložíme jednotlivé kartičky. Dítě má za úkol umístit jablíčko stejně jako medvěd na obrázku a očima se na něj podívat. Takto dítě vyzkouší postupně všech 8 poloh jednou rukou a následně druhou rukou. Vždy dítě vyzvěte k pohledu na předmět v ruce, jelikož jde především o trénink koordinace oko - ruka a zlepšení funkce očních svalů. Dbejte na to, aby dítě nehýbalo hlavou, ale pouze očima.

  2. UMÍSTĚNÍ OBRÁZKU DO ŠABLONY

    K tomuto cvičení potřebujete malé karty medvěda a šablonu medvěda s prázdnými políčky (str.5)

    Před dítě umístíme hromádku 8 malých obrázků a dítě má za úkol vložit jednotlivé kartičky správně do šablony podle vzoru.
    Dítě nejprve pracuje s obrázky s předmětem v pravé ruce, až potom s předmětem v levé ruce. Předpokladem práce se šablonou je vyzkoušení si reálných pohybů podle cvičení č.1.

page1image45635264
  1. POHYBOVÉ FLOW 2 OBRÁZKY - LINIE

    K tomuto cvičení potřebujete malé karty medvěda a šablonu medvěda s prázdnými políčky (str. 5-6)

    Nyní můžeme přejít ke kombinaci obrázků. Použijte šablonu medvěda, která může dítěti pomoci lépe vnímat prostor, kam se má ruka pohybovat. Pracujeme vždy jen se soubory pravé nebo levé ruky. Před dítě položíme 2 obrázky ze souboru levá ruka a dítě je umístí prostorově správně do šablony a následně napodobí pohyby tak, že přechází mezi jedním a druhým pohybem. Dítě má za úkol provádět pohyby a současně sledovat pohybující se předmět. Dbejte na to, aby nehýbalo hlavou, ale pouze očima.

    Dítě musí také vymyslet pohybový plán, jak se z jednoho do druhého obrázku dostane.

  2. POHYBOVÉ FLOW S OBRÁZKY

    K tomuto cvičení potřebujete karty medvěda s modrými tvary (str.7)

    Pokud se dítěti daří předcházející úkol s 2 obrázky, můžete se pustit do dalšího cvičení a před dítě položit obrázek, kde medvídek kreslí jednotlivé tvary modrou barvou (trojúhelník, ležatou osmičku atd.). Dítě si může skrze tyto pohyby rozvinout další repertoár pohybů. Vždy opět dbejte na to, aby dítě sledovalo očima tah ruky. Doporučujeme začít jednoduššími tvary jako je kruh, trojúhelník, čtverec nebo půlměsíc a teprve později přidat komplexnější tvary jako je spirála, ležatá osmička atd.

    Rožšíření pro školáky: dítě může potom samo vytvářet další tvary nebo kreslit písmena. Nezapomeňte střídat obě ruce.