Pravolevá orientace sada 5 sešitů - PDF

Kód: L08500 L08501 L08502 L08503 L08504 L08505 Zvolte variantu
490 Kč 125 Kč 125 Kč 125 Kč 125 Kč 125 Kč od 125 Kč 548,80 Kč včetně DPH 140 Kč včetně DPH 140 Kč včetně DPH 140 Kč včetně DPH 140 Kč včetně DPH 140 Kč včetně DPH od 140 Kč včetně DPH
Skladem (958 ks) Skladem (988 ks) Skladem (993 ks) Skladem (995 ks) Skladem (996 ks) Skladem (998 ks) Zvolte variantu
Varianta

Sada 5 sešitů - Pravolevá orientace

Tyto sešity je možné zakoupit samostatně - ZVOLTE SI KLIKNUTÍM NA OBRÁZEK VÝŠE SVOU VARIANTU A POČET KUSŮ

 

Aby dítě dokázalo pojmenovat levou a pravou stranu těla, potřebuje se především vyvíjet fyzicky tak, aby si zakusilo, jaké to je použít obě části těla najednou, střídavě a také samostatně a dozrát do fáze takzvané bilaterální integrace a laterální dominance. Neboli jasné nadřazenosti jedné strany těla nad druhou. Předpokladem pro to, aby toto dítě zvládlo je jeho pohybový vývoj a žádné obrazové materiály ho nemohou nahradit. Obrázkové materiály jsou však doplněním tohoto vývoje a přináší možnost si tuto ztělesněnou zkušenost procvičit v praxi.

Přinášíme vám sérii hravých sešitů, ve kterých si vaše dítě může na papíře vyzkoušet a procvičovat to, co již zažilo v těleJelikož z praxe víme, že některé děti mají v některých fázích vývoje malé či větší mezery, v tomto materiálu jsme se vrátily o krok zpět. A zaměřili jsme pozornost také na samotný zrakový prvek. Jelikož oči jsou nedílnou součástí schopnosti orientace v prostoru i v těle. Pracujeme proto s černobílou verzí, jednoduchými tučnými symboly, zrcadlovými obrazy a mozku dítěte nabízíme možnost skrze zrakový vjem vnímat prostor a strannost od nejjednodušších grafických prvků po obtížnější.

Aktivujeme tak zaměření na celek s postupným soustředěním na významný detail. Vedeme dítě k soustředění se na střed listu, aby došlo k zapojení obou očí a později jeho pozornost přenášíme k laterálním očním pohybům, které jsou potřebné pro plynulé čtení a psaní. Využíváme zřetelné tučné grafické prvky a později přecházíme ke konturám.

V prvních sešitech využíváme pomůcky jako ruka dítěte a manipulace s drobnými prvky jako jsou těstoviny a víčka, abychom podpořili vývoj pravolevé orientace skrze zkušenost těla. Později dítě pracuje s tužkou. Respektujeme tak vývojové mezníky a nabízíme dítěti příležitost pro upevnění a zvládnutí pohybových, zrakových a prostorových dovedností s cílem pomoci mu rozvinout zrakové vnímání, laterální oční pohyby ale i schopnost porozumět a použít pojmy pravá a levá. To vše je potřebné pro zvládnutí čtení a psaní, ale i pro orientaci v sešitě, na stránce, v prostoru pokoje, nebo místě, kde dítě bydlí. Tyto dovednosti mu pomáhají si například zapamatovat cestu ze školky domů nebo i to, kam se pokládá v jeho pokoji oblíbená hračka.

Tato sada sešitů je doporučena pro děti od 4,5 let a je vhodná také pro děti, které ve škole vykazují potíže se čtením a psaním. V tomto případě se může použití sešitu jevit jako krok zpět - ale návrat může vidět i jinak. Jako dosycení toho, ce není dozrálé, a práce se sešitem se tak stává výhrou. Doporučujeme zakoupit celou sadu a postupovat krok za krokem. V případě, že dítě u určitého sešitu setrvá déle, je to známka toho, že to zkrátka jeho tělo a mozek potřebuje. Podpořte ho. V sešitech získáte doporučení i na to, jakým způsobem si s dítětem hrát, abyste daný krok podpořili a nabízíme vám praktické hry. Doporučujeme sešity nepřeskakovat a současně jednotlivé listy dítěti nabízet opakovaně.

PODROBNÝ POPIS SEŠITŮ NAJDETE NÍŽE, sešity mají 28-31 stran

Detailní informace

Detailní popis produktu

cover3 

Sešit č. 1: Pravá - levá ruka (metodika) 

V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat v procítění si pravé a levé strany na vlastním těle. Jeho úkolem bude pokládat ruce na symboly, které jsou na stránkách sešitu - vpravo, vlevo. Tyto symboly jsou jednoduché a názorné tak, aby byly pro dítě snadno zapamatovatelné a rozlišitelné nejen prostorově, ale také pomocí zraku. Symboly se schovají pod malou ruku dítěte a proto jsou také v menší velikosti tak, aby kresba respektovala fyzické rozměry těla dítěte, ale také oční zpracování. A bude to opět ruka, která bude ve vymezeném prostoru manipulovat s objekty, aby si dítě zažilo pravolevou orientaci také na úrovni jeho těla, a to s drobnými předměty, ale i s tužkou. 

cover3_1

Sešit č. 2: Spojovačky (metodika)

V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat v procítění si pravé a levé strany, ale také v jasném vnímání středu těla, ale i posílením binokulárního vidění, což znamená vidění oběma očima zároveň. Znamená to, že se obrazy vnímané simultánně oběma očima spojí v jeden a navíc nám umožňuje vnímat hloubku prostoru. Naším cílem je, podpořit skrze usnadnit zaměření očí dítěte na střed papíru a odtud oči nadále  směřovat buď na pravou nebo levou stranu. Některým dětem binokulární vidění, tedy nespojení obrazů, činí problém a to může být jedním z důvodů, proč dítě např. nejeví zájem o kreslení, stavebnice či manipulaci s předměty a neudrží dostatečně oční kontakt s druhým člověkem, rodičem. Nenapodobí kreslený nebo pohybový vzor. Jelikož nedokáže kvalitně vnímat předměty na blízko.

cover3_2

Sešit č. 3: Najdi stejnou (metodika)

V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat ke vnímání a rozpoznání prostorové odlišnosti obrázku. Jeho oči povedeme ke vnímání detailů v zobrazení, podobně jako ve vnímání horizontálně umístěných prvků. Jdeme tedy ještě o krůček dál v rozvoji jeho zrakových a prostorových schopností. Pravolevá odlišnost obrázku je přípravou dítěte na schopnost vnímat zrcadlové tvary písmen jako je například malé b a d, ve kterých mnoho dětí s nezralým zrakovým vnímáním chybuje při čtení a zápisu. 

cover3_3

Sešit č. 4: Scény (metodika)

V tomto pracovním sešitě budeme dítě podporovat ke vnímání světla a tmy. K rozlišení dějových obrázků ponořených z části do světla a z části do tmy. Kontrastní zobrazení děje, pomůže dítěti odlišit pravou a levou stranu obrazu, zaměřit na ni pozornost. A naučit svůj mozek vnímat, že stranost je důležitá. 

cover3_4

Sešit č. 5: Kam míří? (metodika)

V tomto pracovním sešitě již dítě využije veškeré osvojené dovednosti z předchozích dílů a pustí se do nejobtížnějšího úkolu - určení směru obrázků rozmístěných  do plochy. Tato část je náročnější nejen na porozumění, ale také zrakové zpracování, orientaci na ploše, zrakovou paměť.