Rytmus slov - TISK/PDF

Kód: L04200/PDF L04200/TISK Zvolte variantu
ZdarmaZdarma ZdarmaZdarma
cover indesignpng pocitani
80 Kč 125 Kč od 80 Kč 88 Kč včetně DPH 151,25 Kč včetně DPH od 88 Kč včetně DPH
Skladem (986 ks) Skladem (31 ks) Zvolte variantu
Varianta

Rytmus slov je důležitá dovednost sluchového vnímání, která učí dítě vnímat délku slabiky. Nejenže přispívá k plynulému a melodickému čtení, ale především ke schopnosti graficky zaznamenat délku samohlásek. Se sadou 60 hracích karet a 60 grafických symbolů (tečka, čárka) se děti postupně naučí slyšet, a také zaznamenat správnou délku samohlásek ve slově. Tato sada je vhodná pro děti před nástupem do školy, stejně jako pro prvňáčky. Velmi žádoucí je pro děti s vývojovou dysfázií, opožděným vývojem řeči, vícečetnou dyslalií a dětmi s aspergerovým syndromem.

Karty se prodávají tištěné na vizitkovém papíře. 

Počet stran: 6

Formát: A4

Detailní informace

Detailní popis produktu

PŘÍPRAVA KARET

Každý list si rozstříhejte na 12 kartiček podle vyznačené linie stříhání. Každá kartička obsahuje obrázek a pod ním symbol označující rytmus slova. Symboly ponechte pod obrázkem, později je můžete odstříhout.

 

METODIKA

Věk: 5–7 let

Rytmus slov je důležitá dovednost sluchového vnímání, která učí dítě vnímat délku slabiky. Nejenže přispívá k plynulému a melodickému čtení, ale především ke schopnosti graficky zaznamenat délku samohlásek.

Předškolní děti:

Dříve, než se pustíte do cvičení s obrázky, je potřeba dětem vysvětlit význam symbolů. Tečka značí krátkou slabiku (PA), čárka dlouhou (PÁ).

Předpokladem ke zvládnutí nácviku rytmu slov je dovednost vytleskávání slov po slabikách. Ověřte si, zda ji dítě umí.

Při nácviku s předškolními dětmi postupujeme následovně:

1. pojmenujeme obrázek a vytleskáme ho po slabikách

2. prstem sledujeme symbol pod obrázkem a současně slovo po slabikách vyslovujeme. Vedeme dítě ke vnímání délky slabiky pomocí sluchui hmatu, a to tak, že na tečku ťukneme prstem a čárku prstem podélně přejedeme. 

Školní děti:

U školních dětí již odstříhneme symboly od obrázků. Před dítě položíme obrázek a necháme ho pojmenovat, vytleskat a najít k němu správný rytmický symbol.

Ať vám jde logopedie s úsměvem! Martina a Veronika