Rytmus slov - TISK/PDF

Kód: L04200/PDF L04200/TISK Zvolte variantu
130 Kč 140 Kč od 130 Kč 145,60 Kč včetně DPH 156,80 Kč včetně DPH od 145,60 Kč včetně DPH
Skladem (900 ks) Skladem (14 ks) Zvolte variantu
Varianta

Rytmus slov je důležitá dovednost sluchového vnímání, která učí dítě vnímat délku slabiky. Nejenže přispívá k plynulému a melodickému čtení, ale především ke schopnosti graficky zaznamenat délku samohlásek. Se sadou 60 hracích karet a 60 grafických symbolů (tečka, čárka) se děti postupně naučí slyšet, a také zaznamenat správnou délku samohlásek ve slově. Tato sada je vhodná pro děti před nástupem do školy, stejně jako pro prvňáčky. Velmi žádoucí je pro děti s vývojovou dysfázií, opožděným vývojem řeči, vícečetnou dyslalií a dětmi s aspergerovým syndromem.

Produkt si můžete zakoupit ve formě PDF elektronicky nebo v tištěné podobě na vizitkovém papíře s gramáží 300 g/m2.

Počet stran: 6

Formát: A4


Detailní informace

Detailní popis produktu

PŘÍPRAVA KARET

Každý list si rozstříhejte na 12 kartiček podle vyznačené linie stříhání. Každá kartička obsahuje obrázek a pod ním symbol označující rytmus slova. Symboly ponechte pod obrázkem, později je můžete odstříhout.

 

METODIKA

Věk: 5–7 let

Rytmus slov je důležitá dovednost sluchového vnímání, která učí dítě vnímat délku slabiky. Nejenže přispívá k plynulému a melodickému čtení, ale především ke schopnosti graficky zaznamenat délku samohlásek.

Předškolní děti:

Dříve, než se pustíte do cvičení s obrázky, je potřeba dětem vysvětlit význam symbolů. Tečka značí krátkou slabiku (PA), čárka dlouhou (PÁ).

Předpokladem ke zvládnutí nácviku rytmu slov je dovednost vytleskávání slov po slabikách. Ověřte si, zda ji dítě umí.

Při nácviku s předškolními dětmi postupujeme následovně:

1. pojmenujeme obrázek a vytleskáme ho po slabikách

2. prstem sledujeme symbol pod obrázkem a současně slovo po slabikách vyslovujeme. Vedeme dítě ke vnímání délky slabiky pomocí sluchui hmatu, a to tak, že na tečku ťukneme prstem a čárku prstem podélně přejedeme. 

Školní děti:

U školních dětí již odstříhneme symboly od obrázků. Před dítě položíme obrázek a necháme ho pojmenovat, vytleskat a najít k němu správný rytmický symbol.

Ať vám jde logopedie s úsměvem! Martina a Veronika