Počítání - PDF

Kód: L03700
ZDARMAZDARMA
cover indesign
50 Kč 55 Kč včetně DPH
Skladem (971 ks)

Sada 75 karet určená k nácviku základních početních představ. Nejprve dítě pracuje se sadou obrázků znázorňujících počet 1 až 5. Tyto obrázky se učí následně spojovat s konkrétním počtem symbolu na kostce a později také s číslem. Následně obrázky vymění zcela za číselné symboly. Pomocí této sady se dítě učí nejen upevnit tvar čísla, obsah čísla, ale také porovnávání množství větší a menší, stejně jako jednoduché počítání do deseti. Sada je vhodná pro děti ve věku od 4,5 do 7 let.

Tento produkt je vhodný i pro slovenský jazyk.

Produkt zasíláme ve formátu PDF na Vaši e-mailovou adresu.

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Počet stran 7
Velikost A4
Katalogové číslo l03700

 

PŘÍPRAVA KARET

Každý list si rozstříhejte na 15 karet podle vyznačené linie stříhání. Sada obsahuje kromě obrázků jeden list se šablonou čísel – karty s tečkami, které slouží k určování počtu předmětů na obrázku.

METODIKA

Věk: 4–7 let

Dětem vysvětlíme, že budeme určovat počet obrázků na kartě a přiřazovat do šablony ke stejnému počtu. Nejdříve pojmenujeme obrázky a poté je spočítáme.

  1. Učíme se vnímat počet předmětů na obrázku a jejich tvar – Nejprve učíme dítě vnímat tvar rozmístěných předmětů na kartě. Každé číslo má stejně rozmístěné obrázky. Vybereme tedy např. kartu se symbolem jedné kuličky a k té necháme dítě přikládat všechny “stejné” karty. Tedy ty, na kterých je pouze jeden předmět. Takto pracujeme i s dalšími čísly, vždy pouze na základě podobnosti tvaru.

  2. Přikládáme stejný počet předmětů na kartu – např. fazolky. Dáme dítěti misku s fazolkami a položíme před něho obrázek. Jeho úkolem je položit na každý předmět na obrázku fazolku. Opět vybereme buď jen samé jedničky, nebo můžeme střídat karty s různým počtem. Jak dítě dává fazolku na obrázek, doprovázíme tento pohyb slovem jedna, dva...

  3. Začínáme počítat – do připravené šablony s tečkami vkládáme sadu pěti stejných obrázků. Počítáme jeden, dva, tři a přikládáme ke vzoru teček odpovídající obrázky, např. obrázky kluka.

  4. Spojíme počet se jménem – když už dítě umí počty, postupujeme stejně jako v předchozím bodě a přidáme k počtu také název obrázků. Tím trénujeme použití jmen. Např. jeden kluk, dva kluci, tři kluci, čtyři kluci, pět kluků.

  5. Větší – menší – V tuto chvíli má již dítě poměrně dobrou představu o obsahu čísla. A tak pracujeme na porovnání čísel nebo jen obrázků. K této činnosti můžete použít symboly větší a menší >, <.

  6. Přiřazujeme čísla k obrázkům – v případě, že dítě již zná obsah čísla, můžeme ho učit spojit tuto představu také s konkrétním číslem. Např. 2 – dva kluci. K tomu použijeme karty s čísly. Do šablony s tečkou vložíme nejprve obrázek a vedle něho poté ještě číslo. Ve chvíli, kdy to dětem již jde, přestaneme používat symboly teček a používáme jenom čísla.

  7. Počítáme – k počítání využijeme karty s čísly a symboly plus, mínus. Pokud dítě potřebuje ještě upevňovat obsah čísla, pracujeme s obrázkovými kartami a pro výsledek používáme karty s jablíčky (prázdné kartičky symbolizují nulu).

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení