První věty - TISK/PDF

Kód: L05700/PDF L05700/TISK Zvolte variantu
150 Kč 168 Kč včetně DPH
Skladem (833 ks) Skladem (12 ks) Zvolte variantu
Varianta

První věty zobrazují jednoduché situace, se kterými se dítě setkává. Jsou podkreslené barvami, které podnítí zájem dítěte. Miminka na obrázku bezpochyby pomohou dítěti ztotožnit se s danou situací, protože jí dobře zná. Věty jsou doprovázené jednoduchými slovy, které děti ve věku okolo 2 let ovládají. Produkt První věty pomůže dítěti propojit izolovaná slůvka do dvouslovných vět a podpoří celkový rozvoj řeči. 

Produkt si můžete zakoupit ve formě PDF elektronicky nebo v tištěné podobě na vizitkovém papíře s gramáží 300 g/m2.

Formát: A4

Počet stran: 7

 POTŘEBUJETE PORADIT? PŘIJĎTE K NÁM NA ONLINE KONZULTACI PRO RODIČEKonzultace probíhají online na Zoomu, více informací najdete ZDE

Detailní informace

Detailní popis produktu

METODIKA

Soubor karet První věty tvoří 36 obrázků. Na každé kartičce je jeden obrázek, který vyjadřuje jednoduchou a dítěti blízkou situaci. Tyto karty jsou určeny pro děti od 18 m do 3,5 let a slouží k nácviku tvorby prvních jednoduchých vět. Barevné obrázky a jednoznačné a dítěti blízké situace vzbudí zájem dítěte a touhu děj obrázku pojmenovat.
Slova v souboru jsou krátká a snadno vyslovitelná, protože obsahují převážně jednoduché hlásky, které si děti osvojují jako první.

JAK SE SOUBOREM PRACOVAT?

UČÍME SE POSLOUCHAT

Soubor je určen k nácviku slovní zásoby a tvorby prvních vět. Proto se učíme nejprve obrázky pozorovat, všímat
si, co na nich je, a pojmenovávat jednotlivé prvky, osoby, činnosti i zvuky. Sledujeme, který obrázek dítě zaujme.
Děti zaujetí dávají najevo pohledem nebo ukázáním či pojmenováním části obrázku. Při práci s malými dětmi tak navážeme na jejich přirozený zájem obrázek jednoduše pojmenovat. Děti batolecího věku mají krátkou pozornost a také malou paměť, a proto volíme slova jedno až dvouslabičná. Při pojmenování využíváme sílu a melodii hlasu, a to proto, abychom dítě vyprávěním zaujali. Pokud dítě na obrázek, který popisujeme, samo neukazuje, uděláme to sami. Ukázáním na obrázek vytvoříme přímou vazbu mezi slovem a viděným obrazem, a tím dítěti usnadníme porozumění. Ukázání na obrázek pomáhá dítěti cíleně zaměřit pozornost.

KDE JE ...?

Když dítě soubor již několikrát vidělo, obrázky a slova již zná, ukazuje na ně, případně je doprovází zvukem nebo slovem, přistoupíme k otázce KDE JE...? Před dítě položíme dva obrázky, např. kluk míchá a máma mává, a ptáme se ho: KDE - Kde kluk míchá? Sledujeme, zda dítě zaměří zrak na správný obrázek nebo zda na něj ukáže, případně ho podá. Tím máme ověřeno, že dítě této otázce rozumí. Pokud se tak nestane, na obrázek ukážeme a zopakujeme: Kluk míchá. Tím upevňujeme propojení obrázek–slovo. Takto pracujeme s celým souborem obrázků.

KDO / CO TO JE? CO DĚLÁ?

Teprve následně přistoupíme k otázkám KDO / CO TO JE? a CO DĚLÁ? V této chvíli totiž už víme, že dítě slyšelo věty několikrát, současně jim rozumí, a tak je velká pravděpodobnost, že bude mít snahu je i pojmenovat. Pokud ne, nevadí. Na dítě netlačíme a pracujeme především na tom, aby větám na obrázcích rozumělo. Až bude připravené, tak o nich bude samo povídat.

Ať vám to jde s úsměvem ! Martina a Veronika