Abeceda doplňovačka - TISK

Kód: L03600
Akce
190 Kč –24 %
cover indesign
190 Kč –24 % 145 Kč
Skladem (4 ks)

Krásný produkt k procvičení určení první hlásky ve slově a propojení této hlásky také s tvarem písmene. Takže vaše dítě bude přesně vědět, že když slyší A - vypadá jako stříška a taky na něho začíná třeba slovo AUTO. K čemu mu to bude? Třeba k tomu, že když bude psát, rychleji si vzpomene, jak se písmenko A píše a když ho uvidí, tak ho také rychleji přečte. 

Set je vhodný pro děti od 5-7 let. Ideální je pro prvňáčky. Soubor obsahuje 34 písmen, ke každému písmenku patří 1-4 obrázky, které na danou hlásku začínají. Set obsahuje 18 tištěných karet. 

Produkt PRODÁVÁME VYTIŠTĚNÝ na vizitkovém papíře s gramáží 300 g/m2.

 

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Počet stran 18
Velikost A4
Katalogové číslo l03600

 

PŘÍPRAVA KARET

Každý list si rozstříhejte na dvě poloviny tak, aby vznikly dvě karty s písmeny a jedním až čtyřmi obrázky ke každému písmenu. Poté si odstříhejte od každé karty obrázky k písmenkům. Vznikne vám tak sada karet s 34 písmeny abecedy a prázdnými čtverci a sada 117 malých obrázků. Ke každému písmenku patří jeden až čtyři obrázky, které na dané písmeno začínají.

METODIKA

Věk: 5–7 let

Obrázková abeceda slouží k nácviku vnímání tvaru písmene a propojení tvaru písmene s jeho zvukovou podobou. Např. A jako AUTO. Děti mají za úkol ke každému písmenku najít čtyři obrázky, které na dané písmenko začínají. Postupujeme krok za krokem. Nejprve určíme první hlásku ve slovech, poté se učíme tvar písmene a nakonec obě tyto dovednosti propojíme.

  1. Určení první hlásky ve slově – nejdříve se děti učí určit první hlásku ve slově u každého obrázku v sadě. Pokud má dítě potíže hlásku poznat, zvýrazníme ji prodloužením nebo zopakováním, např. A jako AAAAUTO.

  2. Poznávání písmen – pracujeme s kartami s písmeny, učíme dítě rozpoznat tvar písmene a spojit ho se zvukem – hláskou. Děti mohou např. prstem obtahovat tvar písmenka. Mohou si ho následně zkusit také napsat. Vždy, když písmenko obtahují, vedeme je k tomu, aby ho také vyslovovaly.

  3. Přiložení obrázků k danému písmenku – dítěti dáme dvě písmenka a k nim příslušný počet obrázků (tedy 8 obrázků). Dítě pracuje buď samostatně nebo spolu s dospělým. Nejprve si vezme do ruky obrázek. Pojmenuje ho a následně určí první hlásku. Pokud pozná písmeno, může obrázek přiložit do volného políčka vedle písmenka. Pokud písmenko nepozná, ukážeme mu, která karta s písmenem je ta správná. Dítě pak vloží obrázek do vyznačeného pole. My ho v tuto chvíli upozorníme na tvar písmene vedle obrázku a propojíme slovně, např. A jako AUTO. Dítě má za úkol najít ke každému písmenku všechny čtyři obrázky. Pro tento úkol vybíráme nejprve písmena, která dítě již zná. Pracujeme se dvěma až čtyřmi kartami najednou. Jak se dítě zlepšuje, můžeme úkol postupně ztěžovat.