Pozice hlásky pro předškoláky - TISK

Kód: L05015
110 Kč
Skladem (7 ks)

Sada 36 karet slouží k nácviku určení pozice hlásky ve slově.

Dítě se pomocí produtku naučí:
- že slovo lze rozkládat
- že slovo se skládá z hlásek
- že pořadí hlásek ve slově je pevně dané
- zaměření pozornosti na sluchové vnímání
- posilovat sluchovou paměť
- připravují se na úspěšné čtení a psaní
 
Ať vám to jde s úsměvem.
Martina
 

Na každé kartě je obrázek a pod ním tři políčka. Rodič vybírá určitou hlásku ve slově a dítě má za úkol zjistit, kde se hláska nachází. Zda na začátku, uprostřed nebo na konci. Správné místo může označit suchým fixem, kolíčkem nebo fazolkou. Tyto pomůcky již nejsou součástí balení. Sada je vhodná pro děti ve věku 5 až 7 let.

TENTO PRODUKT LZE POUŽÍT TAKÉ PRO SLOVENSKÝ JAZYK

Produkt je vytištěný na vizitkovém papíře s gramáží 300 g/m2.

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Počet stran 4
Velikost A4
Katalogové číslo l00400

 

PŘÍPRAVA KARET

Každý list si rozstříhejte na 12 karet podle vyznačené linie stříhání. Na každé kartičce je obrázek s vyznačenou hláskou a pod ním tři nebo čtyři políčka. Tato políčka odpovídají počtu hlásek ve slově.

METODIKA

Věk: 5–7 let

Dětem nejprve vysvětlíme, že hledáme ve slově hlásku, jejíž gra cká podoba – písmeno – je znázorněna vedle obrázku. Cílem je určit, na kterém místě ve slově se daná hláska nachází. Děti pak označí správné políčko tužkou, kolíčkem nebo na něj vloží fazolku. Tyto pomůcky již nejsou součástí balení.

  1. Učíme se hlásku:
    Pokud se dítě teprve učí hlásku rozpoznat, můžeme ji v řeči zvýraznit tak, že ji buď vícekrát zopakujeme nebo protáhneme. Např. L-LLLes nebo M-MMMouka apod.
    Poté dítěti slovo vyhláskujeme a při každé hlásce ukazujeme na správné políčko. Dítě má za úkol říct: „Tady,“ ve chvíli, kdy hledanou hlásku uslyší. Je vhodné nechat dítě také písmenka, která vyhláskujete, zopakovat.

  2. Dítě již umí rozdělit slova na hlásky:
    Pokud již dítě umí se souborem dobře pracovat, může složená slova, resp. obrázky, také zároveň přiřazovat k symbolům čísel, a poznávat tak, kolik slabik je ve slově.

DALŠÍ ROZVOJ

  • -  Vyjmenujeme všechny hlásky ve slově.

  • -  Ptáme se dítěte, která hláska je před a za tou, kterou vyhledalo.

  • -  Co by se stalo, kdybychom hlásku vyměnili za jinou? Např. ve slově HŮL bychom za H dali K.